Fælder lavet af syltetøjsglas Vi har valgt at lave lave en aktivitet der består af, at lave en fælder ved hjælp af et syltetøjsglas. Dette er en aktivitet vi lavede ude i biotopen, men den vil også kunne laves i en have eller andre steder udendørs. Aktiviteten består af at man gravet et hul i jorden så glasset kan komme derned. Hullet skal være så dybt, at kanten af glasset passer med jordoverfladen. Dette vil gøre at de små dyr der går henover vil falde ned i glasset. Da denne aktivitet ikke kræver mere end et glas og skovl kan alle være med. Når fælden har stået i omkring to dage, vil der være forskellige dyr i glasset. Dette giver børnene rig mulighed for, at sammenligne samt klassificere de fundne dyr. For at kunne sammenligne samt kategorisere dyrene, kræver det en reference da man ellers ikke ved hvad man skal kigge efter af kendetegn (Ejbye - Ernst & Stokholm, 2015, s. 201-203). Men dette vil kunne afhjælpes af en bestemmelsesdug, hvor børnene vil kunne sammenligne de f...
Uge 34 OPGAVE D afleveres på bloggen fredag 26 august (label / etiket: dyrehold Dokumentation og formidling 13. Beskriv hvordan I vil formidle udviklingen i dyreholdet og bruger/borgergruppens læringsudbytte? -fremadrettet vi vil formidle gennem foto dokumentation på vores blog. 14. Hvordan stilladsere læreprocessen? (piktogrammer, iagttagelsesark, bestemmelsesark, vendespil, modeller mm.) - billeder af sneglens ydre anatomi --> katolog viden - vi har udarbejdet noget aktiviteter med sneglene - vi har fundet viden og sat os ind i dyreholdet og dyrene - vi vil bruge vores sanser når vi skal håndtere sneglene. Analogviden og kropslig viden. Uge 34 OPGAVE E afleveres på bloggen fredag (label / etiket: dyrehold) Perspektivering 15. Hvilken ny viden fik du selv gennem arbejdet med dyreholdet? Line Da vi startede med dyreholdet, vidste jeg ikke så meget om Congo snegle og har d...
Denne opgave er en del af forberedelsen af interventionen / udviklingsarbejdet. Målet med opgaven er, I som studerende kan: 1. Undring / problemstilling Hvad det det der skal arbejdes med og forandres eller udvikles? Redegøre for hvilke didaktiske og pædagogiske metoder I vil anvende i udvikling af den pædagogiske praksis Hvordan kan man ændre børns naturfremmed hed hvis man er i en institution hvor naturen ikke bliver inddraget i deres dagligdag, eventuelt gennem sanselig brug af udearealerne? 2.a Viden Beskrivelse af jeres undersøgelsesspørgsmål (hvad vil I gerne blive klogere på?), herunder begrunde hvorfor det er interessant. Hvilken viden findes der omkring temaet og hvilken viden er det relevant for jer at have? Anvend de søgeværktøjer I bliver introdukserede til på bibliotekskurset. Hvorfor børn har fået en naturfremmed hed? Det er interessant da børn har en anden relation til naturen i dag end tidligere og det er interessant at undersøge årsagen til dette....
Kommentarer
Send en kommentar